2:a fågeln & nya stövlar!

Jannes tid med hundarna är äntligen här! Fågeljaktspremiären har startat i torsdags och första fågeln som föll för Bamse var en ung tjäderhöna, och fågel nummer 2 kom idag en gmmeltupp. Även Nätti (tik valp från Bamses första kull) har det skjutits första fågeln för, grattis till matte, husse & hund.  

Janne, tjädertuppen & Bamse!

För min del ha dagen bestått av viltspår / perssonspår, lade 2 halvlånga (ca 300 m) vilt spår till Puzzel, det första var han lite vimsig i men klarade, och det andra var super bra, som jag sagt tidigare så är hans spårande ömsom vin ömsom vatten, men han är ju glad hela tiden och det är det som räknas :)! 
Puma fick gå ett pinnspår som var ca 300 m med 6 apporter i och 2 lkesaker, hon har på senaste tiden varit lite het i spåret vilket har gjort att hon lätt missar någon pinne men idag gick hon väldigt bra. Alla apporter markerade och plockade hon upp helt spontant och självklart så lämnar hon dem åt mig i handen :)!

Gjorde även ett mycket bra köp idag, det blev ett par nya stövlar, så nu kan jag vstas i skog & mark utan att behöva bli blöt / få ont i fötterna. Visst är dem snygga eller vad tycker ni???

Kommentarer
Postat av: Malin

Såna stövlar vill jag också ha!

2011-08-28 @ 05:57:48
Postat av: Martha & Idefix, Nike

Jag med!!!!

2011-08-28 @ 08:14:31
URL: http://fagerlandsroda.se
Postat av: Anonym

Såna stövlar vill jag också ha!

2011-08-28 @ 18:32:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback