Lydnadsträning

Igår körde jag igenom lydnads 1:an med Puzzel här hemma på gården, han var så peppad och det var riktigt kul.
Janne hjälpte till att filma så jag ska se om jag kan få upp filmerna på Vimeo kontot som jag fixat.

Idag var vi till badhusparken och tränade eller det gick mer till så att jag störde de som tränade Rally lydnad, för att jag skulle få störningsträning med hundarna.

Puzzel fick träna på att ha fokus trots att människor rör på sig framför bakom och vid sidan om honom, det fungerade åxå helt ok, men man märker på honom att det är lite jobbigt men han gör sitt bästa för att hålla fokus.
Han fick även träna lite inkallningar, han hade bra fart och han till och med tjuvstartade på en av dem, och kom på sig själv, såg ut som han tänkte
"aj då det där var ju inte så smart, men om jag stannar och står en stund och sen kommer i full gallop så borde det kanske ge bollen..."
Vad kunde jag göra... skratta och ge han bollen förståss!

Puma är mycket "lättare" att träna ju mer det är som stör, så hon fick köra lite fotgående med inslag av freestyle, det var mycket uppskattat av henne och hon skärpte verkligen till sig, för det kunde ju komma slalom eller att gå i en 8 när som helst i fotgåendet.

Innan vi slutade fick Puma köra ett par skick på rutan, och DET FUNGERADE :)!!! Vi har inte tränat rutan på säkert 3 månader och hon gick som en klocka, bra gallop fint stå och jag behövde inte ens rikta henne!!! Det känndes riktigt bra!

I morgon jobbar jag halv dag sedan åker jag till Kiruna för att träna jakt med Margareta & Pia, ser verkligen fram emot det :)!
Och sedan om det hinns med så åker jag till brukshundsklubben och tränar lite lydnad :) och hoppas på att Cari är kvar där så jag får se lite träning, och låta mig bli inspirerad...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback