Sista veckan

Nu är sista veckan innan valpningen igång och vi väntar med spänning. Puma växer och växer, hon har blivit riktigt stor och otymplig nu. Igår på kvällen skulle jag försöka visa Jennie hur valparna sparkade så jag bad Puma lägga sig på golvet i tvättstugan. Det var inte helt uppskattat av damen, det blev ju varmt av golvvärmen. Så länge jag satt med henne gick det bra men när jag klev upp för att ändra om kameran så klev hon upp och gick och la sig på ett golv UTAN golvvärme :-) Tror dock att Jennie hann få se några små sparkar. För sparkar en massa gör dom. Riktigt mysigt att få sitta och känna hur dom bökar omkring där inne. Måste vara en märklig känsla för Pumi att ha många små tassar som sparkar omkring i magen.




Puma äter med blandad aptit. I fredags hade hon inte ätit något alls men igår åt hon igen med god aptit. Känns bra då hon äter för jag vill ju att hon ska ha så mycket energi som möjligt då det är dags för valpningen. I övrigt så vill hon vara med där det händer något och hon vill gärna vara där jag är.

Imorse var det dags att knäppa nya bilder igen. Den här vecka hade jag tur med vädret, sol och inte så blåsigt. Kanon så kunde man ta bilderna utomhus. Dom blir ju så mycket snyggare ute än inne.



Nog syns det på bilden att magen har ramlat ned ordentligt nu. Ska bli otroligt spännande att se valparna sen. Jag och Jennie har funderat fram och tillbaka kring antal, fördelning och teckningar. Jennie skrämdes en aning med följande scenario: Tänk om det är 15 stycken kraftigt övertecknade hanar! Nej skämt åsido, några tikar borde det väl bli i alla fall :-)



I helgen har jag förberett inför valpningen. Skaffat hem valphalsband, städat i tvättstugan inför valpningen och kollat att allt som behövs finns hemma och på rätt ställe så att det är lätt att hitta när valparna väl bestämmer sig för att komma ut. Känns skönt att ha allt klart nu så det bara är att invänta valpningen. Men några dagar till kan dom vänta. Helst av allt tills på fredagkväll/natt för i så fall kommer Jennie upp och är med under valpningen. Det skulle vara jätteskoj och jag vet någon som skulle uppskatta det, eller vad säger du farmor?

Pappa Phoenix tar valparnas kommande födsel med ro. Han lever livet som vanligt och har tillbringat stora delar av helgen utomhus tillsammans med matte och lillebror. Fick några bilder från deras utflykter. Nog ser han väl ut att njuta?











Galen pappa Phoenix :-)


Kommentarer
Postat av: Maja

Vad kul med uppdatering om läget och fina bilder, här laddades de fram, men inte på Jennies blogg. Måste prova igen, kanske extra dåligt igår bara med kontakten här från Kvikkjokk.



Nu går vi runt på tårna och längtar och hoppas. Mardrömsenariort, ingen liten älskad till oss är ju fortfarande möjligt, hemska tanke..



Nu hoppas vi att allt ska gå bra, allt gott till er och krama duktiga Puma en extragång från mig!

2012-02-26 @ 15:46:44
URL: http://majasvedmark.blogspot.com
Postat av: Margareta

Så spännande att få följa Pumas valpning!

Lycka till :-)

2012-02-27 @ 22:39:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback