Till er som inte har vinter...

Bloggare överlag är både duktiga på att skriva och berätta om händelser i deras liv, många är åxå super fotografer. Jag är väl varken eller men jag tycker att det är kul ändå :)!!!
Här kommer ett  blogg inlägg som är tillägnat de "stackare" som inte får ha vinter den här tiden på året...

Att kunna ta med sig hundarna, ställa sig på ett par skidor, inte sagt att man är duktig på att åka, och sedan kunna färdas tillsammns ut över en frusen myr en vinter dag... det är vad jag kallar avkoppling!!!

Idag var en sådan dag, trots att sov morgonen blev lite väl lång (12:05) så fick kameran följa med ändå . Puma och Puzzel  laddade redan inne eftersom att rätt utrustning togs på. När vi kommer ut på gården blir dom ännu vildare och springer förbi hundgårdarna för att förbereda Bamse & Ukko på att nu är det "skid tur" på gång. När jag går in till pannrummet efter darglina och selar hör jag hur Ukko pratar (som bara finn spetsar kan) från hagen.

Puzzel väntar och tittar på mig jag tror att han tänker: Hur lång tid kan det ta att bli färdig???


Med lite otåliga grabbar, som ville i väg så var det äntligen dags :)!
Väl ute på myren såg det ut så här: 




Solen är på väg ner...

 

Vårt fina spår är upptrampat med skoter av min snälle sambo...
 


Puma & Puzzel sprang lösa och fick ett tok ryck över myren 



Det är inte bara vi som gillar myren, även herr älg och den sluge räven har varit här...  


Rimfrostiga hundar...

Puma står och funderar på att gå ut i djupsnön men avstår...



Detta är vad vi har för oss när vi inte gör sånt som man borde och måste....

 

Kommentarer
Postat av: Maja

Vad härligt! Jag kan förstå att ni njuter allihopa :)

2012-01-09 @ 09:21:56
URL: http://majasvedmark.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback